Budite oprezni na internetu – informacije koje delite mogu presresti treća lica i zloupotrebiti ih. Izbegavajte neproverene sajtove i ne ostavljajte poverljive podatke kako biste se zaštitili od sajber kriminala.
Kako prepoznati zlonamerne sajtove i prevare:
Česte prevare:
Maliciozni mejlovi: Obaveštenja o prilivima na račun ili nasledstvu uz zahtev za vaše podatke.
Preporuke za bezbedno korišćenje interneta:
Budite svesni:
Važno je da znate:
PaySpot nikada neće od svojih klijenata tražiti da joj dostave kredencijale za logovanje na aplikaciju, osetljive podatke o platnoj kartici, SMS aktivacione kodove i kodove za verifikaciju transakcije. PaySpot sva obaveštenja klijentima šalje isključivo preko zvaničnih kanala komunikacije.
Preduslovi za bezbedno plaćanje na Internetu
Prevara u kojoj prevaranti imitiraju pouzdane entitete (banke, trgovce, državne institucije) putem elektronske komunikacije kako bi naveli žrtvu da otkrije lične podatke.
Način rada fišinga:
Fišing ne cilja samo podatke za elektronsko plaćanje – prevaranti mogu tražiti informacije o platnim karticama, PIN-ovima, ličnim kartama, pasošima i drugim poverljivim podacima, imitirajući pouzdane institucije.
Preventivne mere protiv fišinga:
Prevarant se lažno predstavlja kao vi kako bi podigao novac, otvorio račun, aplicirao za kredit, ili čak počinio ozbiljna krivična dela poput ucene ili trgovine ljudima.
Kako prevaranti dolaze do podataka:
Kako se zaštititi:
Zloupotreba platne kartice:
Zloupotreba kartica podrazumeva krađu ili prevaru putem fizičke kartice ili podataka vezanih za nju, poput broja kartice, CVC/CVV koda i datuma isteka. Ovi podaci se koriste za neovlašćene transakcije, najčešće na internetu.
Znaci zloupotrebe kartice:
Preporuke:
Kartica i PIN:
Onlajn plaćanje:
Smanjite rizik:
UKOLIKO SMATRATE DA STE ŽRTVA PREVARE, A NOVAC STE POSLALI SA LOKACIJE ZASTUPNIKA INSTITUCIJE
ELEKTRONSKOG NOVCA PAYSPOT DOO NOVI SAD, POZOVITE NAŠ KORISNIČKI CENTAR NA BROJ:
#BeFraudSmart